Epilingo

Det här med recensioner…

”Det här med att skriva en bok är verkligen en bedömningssport”, och det hade jag ingen tanke på innan jag stod där med min bok i handen. Det är troligen så med all kultur. Om du dansar, målar, sjunger opera eller om du ägnar dig åt amatörteater. Ja, då utsätter du dig för en bedömning. En recension som kan svida eller vara alldeles, alldeles underbar. En sån som gör att det vara värt allt slit och knådande av en text och berättelse.

Det dröjde någon vecka eller två efter releasedatum innan den första kom. Den landade både i mitt flöde, på Bokus och hos mig och jag pustade ut. I alla fall lite grann. Vågade ändå inte riktigt lita på att boken var bra. Men sen började läsarrecensionerna att trilla in och många läsare hörde av sig till mig. Och WOW-en sån lycka. Boken gav läsglädje, skratt och tårar. Och en och annan tankeställare.

Och vet du, här får du några att smaka på. Kanske blir just du sugen på att läsa ”Astrid, Ingrid & Wararat”

Betyg: 5 av 5.

”Astrid, Ingrid & Wararat” tilltalar mig varmt då den speglar 3 starka kvinnor samtidigt som de blottar sina svagheter på ett naket sätt. Man (läs ”jag”) känner igen sig i mångt och mycket av deras känslor och frågeställningar. Språket i boken är målande och lite filosofiskt – fast på ett lagom plan! Kapitlen är korta – man hinner alltid med att läsa ”bara 1 kapitel till” – vilket gör att boken snabbt blir urläst. Jag rekommenderar ”Astrid, Ingrid & Wararat” varmt och hoppas på efterföljare till boken snart!

Bokus 22 juni 2022-läsare Anna K

Betyg: 4 av 5.

Avverkade boken på ett par dagar. Jag gillade den mycket. Härligt språk, nästan lite poetiskt och svävande men samtidigt väldigt vardagligt, träffande och direkt. Man kände igen sig. Man kan identifiera sig med alla tre karaktärerna. En mycket härlig sommarläsning! Tack!

Bokus 2 juli 2022-läsare Maria K

Betyg: 5 av 5.

Hela boken bygger på möten. Möten mellan människor, samtal och hur vi påverkar varandra genom livet. På ett rättframt sätt målas bilden av de olika personerna upp, handlingen drivs fram nästan enbart av dialogen. Det är också en bok om människans möte med sig själv. Hur det till sist händer för att det måste hända och hur viktigt det är att ha tillit i det. Att blir starkare genom att dela sårbarheten. Till detta kommer en fin reseskildring att drömma sig bort i. Så sätt dig till rätta och njut av denna lilla pärla. Lättläst, annorlunda och kaxig.

Storytel 3 aug 2022-läsare Sofia J

Epilingo

En del av Trepi AB