Epilingo

Köp- och leveransvillkor

This is a sample page.

Här finns våra köpvillkor för privatperson respektive företag.

 

1. Allmänt

Epilingo säljer varor med leverans inom Sverige, kontakta oss direkt för köp utanför Sverige.

Beställningar tas emot helst via Epilingo.se men kontakta oss gärna direkt för alternativ eller specialförfrågningar. För att du skall känna dig trygg i ditt köp är du alltid välkommen att kontakta oss om du har frågor om din beställning.

All kommunikation sker i huvudsak via angiven mail och du behöver bevaka din inkort rörande din order. 

Epilingo förbehåller sig rätten att stryka en beställning om särskilda skäl föreligger som tex slutförsäljning, förseningar, tekniska problem, framflyttning av utgivningsdatum och felaktig artikelinformation.

2. Priser och betalning

Priserna på våra varor anges i svenska kronor inklusive moms. Vi följer Skatteverkets tabell för momssatser.

Vi förbehåller oss rätten att ändra priser utan föregående avisering. Priset som var aktuellt vid ditt beställningstillfälle är det som gäller oavsett om priset går upp eller ned efteråt.

Epilingo samarbetar med Klarna för att kunna erbjuda dig som kund alternativa betalmetoder. Oavsett betalsätt hanteras alla betalningar av Klarna och du väljer mellan fakturabetalning, delbetalning, kortbetalning samt direktbetalning. Betalinformation mailas ut av Klarna i samband med att din beställning skickas från vårt lager. Fakturor har en förfallotid på 30 dagar. Mer information och fullständiga villkor om Klarnas betalsätt hittar du under betalningsprocessen i vår kassa samt hos Klarna.se

Vi accepterar VISA och Mastercard. Viktigt att veta är att vi använder 3D Secure/SecureCode som är en säkrare lösning för dig som betalar med kort. Observera dock att det ej går att betala med Electron- eller Maestrokort då Svenska inlösare ej stöder online-handel med dessa.

3. Fraktsätt och speditörer

Kostnaden för respektive fraktsätt framgår i kassan. Vi skickar alltid så kostnadseffektivt som möjligt. Vi letar just nu fraktpartner och kommer att utöka detta kapitel när vi har mer information.

4. Leveranser

Leveranser sker så snart det är möjligt. Då Epilingo erbjuder böcker till lägre pris än ordinarie bokhandel så kan vi inte ha samma svarstid på era ordrar, men vi skickar skyndsamt. 

5. Försening

Vi gör vårt bästa för att leverera så fort som möjligt, men ibland kan förseningar uppstå. Vi garanterar därför inte leverans till en viss dag och reserverar oss alltid för förseningar. Vid en försening skickas information till dig via mail. Du har rätt att häva köpet i de fall förseningen är av väsentlig betydelse för dig som kund. Vi reserverar oss rätten att avboka din beställning om det uppstår problematik med leveranser till oss eller problem med betalningen.

Vid oförutsedda händelser som ligger utanför vår kontroll, Force Majeure, (såsom krig, naturkatastrof, strejk, brand eller utebliven leverans från vår underleverantör) ansvarar Epilingo inte för förseningarna.

6. Avbokning

Varor som finns att beställa är varor som finns i lager hos oss eller vår leverantör. Vi garanterar dock aldrig leverans till en viss dag och reserverar oss alltid för slutförsäljning. Tar en vara slut hos oss eller de leverantörer vi samarbetar med avbokas den från din beställning och levereras inte vid en senare tidpunkt. Vid avbokning skickas den informationen till dig via mail.

7. Ångerrätt och retur

Som kund har du 14 dagars ångerrätt (räknat från att du mottagit varan) enligt lagen om distansavtal och avtal utanför affärslokal. 

Om du vill åberopa din ångerrätt ska du meddela oss detta, kontakta oss snarast per mail.

Returnerar du en oanvänd vara med eventuellt tillhörande etiketter och förpackning inom ångerrätten återbetalas hela beloppet. Om varans kvalitet har påverkats till följd av att du som kund har hanterat den mer än vad som är nödvändigt för att undersöka dess egenskaper eller funktioner, kan avdrag på återbetalningen motsvarande varans värdeminskning komma att göras.

Du betalar själv för returen tillbaka. Lägg varan i dess originalförpackning (om den hade någon). Det är viktigt att du förpackar varan med ett yttre emballage så att originalförpackningen är skyddad, klistra aldrig returetiketten direkt på originalförpackningen. Bifoga en kopia på orderbekräftelsen eller liknande där ordernummer och kunduppgifter framgår. Saknas den informationen i paketet kan vi inte se att returen kommer från dig. Spara alltid kvitto och sändningsnummer som styrker returen tills dess att returen är mottagen av oss.

Returadress:
Epilingo C/o Camilla Sundqvist
Uppegårdsvägen 17
42669 Västra Frölunda

8. Återbetalning

Är beställningen redan betald kontaktar Klarna dig för återbetalning av återstående belopp. Återbetalning sker utan dröjsmål (normalt inom några dagar) från att Epilingo erhållit varan i retur.

Är fakturan inte betald rekommenderar vi att du rapporterar en retur till Klarna för att undvika eventuell påminnelseavgift under tiden det tar för oss att motta och hantera din retur. Det gör du enkelt på klarna.se eller via Klarnas app.

När vi har registrerat returen justeras beloppet och Klarna skickar dig en uppdaterad faktura via mail. Returkostnaden enligt information kvarstår på din betalning eller faktura efter mottagen retur. Om du betalt för frakten från Epilingo så kvarstår även denna när du nyttjar din ångerrätt.

9. Ej uthämtade paket

För ej uthämtade brev eller paket debiterar vi dig för våra kostnader för frakt, returfrakt, administration och hantering, för närvarande 150 kr.

10. Reklamation

När du som kund hämtar ut eller tar emot din beställning ska du omgående kontrollera att emballaget är helt och att innehållet är helt och fungerande. Reklamationsrätten omfattar endast ursprungliga fel och inte t.ex fel orsakade av normalt slitage. Reklamation sker via mail till support@epilingo.se. Du kan även meddela din reklamation via post om du önskar, skicka då ditt reklamationsärende till Epilingo C/o Camilla Sundavist, Uppegårdsvägen 17, 42669 Västra Frölunda. Bifoga alltid bilder, information om när felet upptäcktes samt utförlig beskrivning av felet. Epilingo förbehåller sig rätten att i första hand avhjälpa felet, i andra hand omleverans av varan och i sista hand återköp. Vid godkänd reklamation bekostar Epilingo kostnaden för returfrakt. 

11. Tvist

Tvister ska i första hand lösas i samförstånd med vår kundservice.

13. Personuppgifter

Det är viktigt för oss att du som kund känner dig trygg när du handlar hos oss. 

Om du beställt åt en annan mottagare utan dennes vetskap kan vi komma att lämna ut ditt förnamn och efternamn för att mottagaren ska känna sig trygg i att hämta ut beställningen.

För frågor kring innebörden av ovanstående eller tillvägagångssätt vid reklamationer, transportskador eller annat, kontakta oss via mail på support@epilingo.se

Epilingo

En del av Trepi AB
© 2022 Epilingo

Kontakt

Epilingo
C/o Camilla Sundqvist
Uppegårdsvägen 17
426 69 Västra Frölunda

 

Newsletter!

Subscribe And Get Discount

0 %